بازار جهانی صابون مایع بر اساس محصول، کاربرد، کانال توزیع و مناطق تقسیم شده است.
بخش محصول به شستشوی صورت، پاک کننده سطوح، شستشوی دستی و موارد دیگر تقسیم می شود.
بخش شستشوی دست با سهم بازار حدود 27.25 درصد در سال 2021 بر بازار مسلط بود.
به دلیل رشد بیماری های عفونی مختلف، افزایش موارد کووید-19 نیاز به محصولات ضدعفونی کننده مانند شستشوی دست را برای کنترل شیوع ویروس کرونا افزایش داده است.
بخش برنامه به بخش مسکونی و تجاری تقسیم می شود. بخش تجاری با سهم بازار حدود 60.24 درصد در سال 2021 بر بازار تسلط داشت.
مناطق مورد تجزیه و تحلیل برای بازار شامل آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا است.
منطقه آمریکای شمالی با سهم 35.4 درصدی از درآمد بازار در سال 2021 به عنوان بزرگترین بازار برای بازار جهانی صابون مایع ظاهر شد.
آمریکای شمالی بر بازار صابون مایع در سال 2021 تسلط دارد، به دلیل قوانین و مقررات سفت و سخت در مورد بهداشت شخصی در بخش مراقبت های بهداشتی، آگاهی قابل توجه در مورد بهداشت در بین مردم، و وجود تولید کنندگان برجسته که اکثر شرکت کنندگان صنعت در منطقه به سرعت علاقه مند هستند.
در ایجاد محصولات جدید، بهبود برندهای خود، و ارائه محصولات منحصر به فرد با راه حل های با کیفیت بالا، به رشد بازار منطقه ای در طول زمان طرح ریزی دامن می زنند.
پیش بینی می شود که بازار آسیا و اقیانوسیه به زودی به دلیل افزایش بخش های تجاری و مسکونی در کشورهای منطقه افزایش یابد.
صابون مایع یک ماده پاککننده است که از نمکهای چربیهای گیاهی یا حیوانی ساخته میشود که در برابر باکتریها و ویروسها مؤثر است.
این محصول مرطوب کننده هایی برای جلوگیری از خشک شدن دست ها اضافه کرده و سطح pH کمتری نسبت به صابون های نواری دارد و برای افرادی که پوست حساس دارند مناسب است.
صابون مایع به دلیل دسترسی آسان، راحتی و مزایای هزینه، به طور گسترده ای برای مصارف مختلف خانگی مانند تمیز کردن کف، حفظ بهداشت و شستن لباس ها استفاده می شود.